Saturday, December 4, 2010

lelaki penuh dengan kebencian,perempuan penuh dengan kecintaan ecehh

jangan emo bace tajuk,sabau sabau.cool cool bro.bace sampai habis lu.mengapa hawa diciptakan saat adam tidur.

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.


Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu beerti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang.


selalu kan nasihat nasihat camni ditujukan kepada lelaki.macam wahai Adam,hargailah kaum wanita,wahai Adam janganlah buat mereka menangis,wahai Adam sayangilah mereka.kaum Adam memang diciptakan camtu ke?kalau perempuan baca pasal jangan buat laki sedih terus macam rasa bersalah jahat nye aku nih tak baik buat die camtu tapi malangnya jarang jumpe, kalau jumpe kecoh satu dunia.macam cerita brader love tu yang pompuan memilih nak orang kaye pastu tinggal pakwe die tu tapi kalau laki buat takde pon pompuan nak kecoh padahal diorang buat lagi banyak,tah tah ade cerita disebalik pompuan tu mane tau laki tu kaki kikis ke kaki pukul ke.emo tak,nak backup pompuan hikhik.da la salu dapat cerita best best cani tapi ditujukan kat laki tapi pompuan yang bace pastu berangan sendiri kan best kalau cani.-_-".


dari haritu nak cerita pasal MAHA expo tapi sebab malas upload gambar tak kesampaian lagi.nanti oke love.;)saya nak pergi hari hari malangnya cita cita tak kesampaian,takde orang nak pergi.sedih takde teman gembira bersama sama didalam kesesakan dan kepanasan.susah senang bersama baru romantik kan.sedih la kena romantik sorang sorang tsk tsk.T__T.

kevin is the man of the day.;)


they say past is past and we have to move on to see the future. but how can we move on when our past is the only thing we ever wanted in the future.

11 comments:

Wirda Azurainie said...

yes. tapi rasenyer lelaki agak kurang tahu kot ttg ini.
perlu disebarkan supaya mereka lebih menghargai kaum hawa.

ZaffZahari said...
This comment has been removed by the author.
bella dela rosa said...

wirda:yup diorang suke bace benda lain jee

bella dela rosa said...

twinkle:tq.;)

eqacashperlala said...

nice one!

yea, memang sifat perempuan macam itu, lembut dan penyabarr

bojan said...

oh cite tulang bengkok ni

Anonymous said...

bella... eija suka lah caption yang last nih... nak share boleh..

bella dela rosa said...

bojan:motif?

eija:okesss

BeYLa! said...

suke entry nihh!
ayt last tu setuju sgt! :D

Unknown said...

: Huhu, menyedihkan. :_:

Unknown said...

: huhu, menyedihkan. :_: lelaki selalu memandang hina kat pompuan, lelaki ngak ngerti perasaan pompuan. :(

Inside :) outside :(
- I like this entry. ;)