Friday, January 31, 2014

SEDA MALAYSIA : ISES 2014

Assalamualaikum and hye!


Ye bertemu lagi kita dengan entry tentang SEDA Malaysia ;p. Sorry im soo into it lately, Go GREEN! Ok yang taktau lagi SEDA ni apa, saya ulang untuk kali ke berapa tatau. SEDA ialah satu agensi di bawah Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau, dan Air (KeTTHA) dimana tugas nya adalah untuk menguruskan Feed-in-Tariff (FiT) mechanism dimana they actually work out on the maximum usage of renewable energy in our country. 

ni ISES 2012, meriah kann http://www.ises.gov.my/ises2012/
Sebelum ni, SEDA telah mengadakan ISES yang pertama dan sangat berjaya pada tahun 2012, siapa yang terlepas, ada berita gembira untuk anda! Mereka akan menganjurkan sekali lagi pada tahun ini yayyy!  ISES means International Sustainable Energy Summit. Tahun ini ISES2014 akan dianjurkan di Sunway Resort Hotel and Spa, Petaling Jaya this upcoming 18-19 March. This summit organized by SEDA with the support from KeTTHA Malaysia ;)

ISES2014 ini diadakan untuk memberi kesedaran kepada orang ramai tentang kepentingan sustainable energy. Kira di ISES 2014 merupakan satu platfom yang bagus kepada industri RE dan EE di malaysia dan juga dunia untuk bertemu, berbincang dan berkongsi maklumat tentang isu berkaitan sustainable energy. Wahhh gitu kann. Dalam summit ni SEDA Malaysia akan menyediakan segala maklumat terkini tentang RE dan EE di negara ini, selain tu banyakkk lagi topik yang akan dibincangkan dan disampaikan oleh penceramah terkenal dari seluruh dunia. Dah macam pembaca berita dah ni haaaa

Ini ialah topik topik yang akan dibincangkan. Log on to http://www.ises.gov.my/ to know more





The speakers, I used to write a conference, this is a lotttttt. It was'nt that easy to get those speakers to speak, datang jauh2, so you better appreciate and grab the opportunity to gain knowledge from them.

Tema kali ini ialah "Currency of Autonomy: Sustainable Energy", selari dengan SEDA Malaysia punya vision which is to promote the deployment of sustainable energy measures as part of the solution towards achieving energy security and autonomy.  Tema ini dipilih selari dengan isu isu harga tenaga yang tidak menentu, untuk mengurangkan supply of fossil fuel dan juga environmental costs to the surrounding. So ini adalah masa yang sesuai untuk menggalakkan semua orang untuk bertukar kepada renewable energy. Oh ye sesiapa yang berminat dengan program Feed-in-Tarriff, ini adalah masa yang amatttt sesuai untuk gain knowledge about it 



Sesiapa sahaja yang berminat tentang renewable energy ke, sustainable energy ke, Feed-in-Tariff program, go Green, semua la yang berkaitan dengan tenaga boleh baharu, boleh join ISES ni dengan bayaran seperti dibawah. Sadly to inform, harga early bird da terlepas, but now the price to register still cheap kannn. So register NOW!

CONFERENCE FEE


Untuk keterangan lanjut boleh hubungi


ISES 2014 Secretariat
Sustainable Energy Development Authority Malaysia (SEDA Malaysia)
Galeria PjH,
Level 9, Jalan P4W,
Persiaran Perdana, Presint 4,
62100 Putrajaya, Malaysia.
You can also call these numbers for details:
Office: (+603) 8870 5835
Mobile: (+6013) 2100 617
Fax: (+603) 8870 5900
       Ises14.seda@gmail.com
Website : www.ises.gov.my

No comments: