Thursday, March 4, 2010

wut goes around comes around

penah denga karma rules?ape yang kite buat tu yang kite dapat balek.same in Islam,buat baek dibalas balek,buat jahat dbalas jahat.

saya percaya pada inih.pade ape bella?mwahaha.hukum karma la.simple theory,cube kalo ko tolong orang pastu nanti2 mesti ade orang tolong kau balek kan.tapi jangan la ko kasi sedekah kat pakcik,pastu ko harap pakcik tu kasi sedekah kat kau balek mase tade duit memang ta la kan.tade la camtuh,tapi mane tau mase susa nanti ade orang tolong kasi duit kan.who knows?

my luvly mom pown salu pesan,bile kite buat baek dekat orang terutama dekat sedare kite orang laen akan buat baek kat kite.sebab aku salu gelak2 kat umah,orang ckp ckit gelak.pastu mesti adek2 aku tensi jew,pastu ma aku ckp nnti orang laen buat suke ta?oke diam.
bcoz of that,bile saya na buat sumthing,saya cube bayangkan ape saya rase bile orang buat kat kite.rasenye macam pnah gtau kat entry dulu.tapela gtau lagi.sebab i keep remembering myself n my frens,cube kalo orang tu buat kat awak balek.?ha ha cane.

seperti
ko mengate orang blakang2 mengumpat sane sini,padahal orang ngumpat ko jugak.suke ta?kalo suke tape la,go on.
ko sktkan ati orang sume,pastuh bile orang sktkan ati kau,kau mara nanges2 sume.
ko ta denga cakap mak kau,nanti anak2 ko mesti degil cam kau dulu.baru kau tau langit tinggi rendah.err.takutnye.sape tau kan?
byk la lagi typical nye situation.
tapi kite ta pnah sedar!

mungkin ape yang kite buat dekat orang takkan terjadi skarang.mungkin akan datang.mungkin jugak dekat orang yang kite sayang.mungkin dekat keturunan2 kite.kite na ke ape yang jahat2 kite buat orang laen yang kena tanggung?kejam nye kite.

pastu bile orang wat jaat kat saye,mesti dalam ati,padan muke ko nanti orang laen wat kat kau baru kau tau rase die cane.(uh uhh jaat).bukan doa,tapi bia la.mwahahaha.sape soh wat jaat,sape soh sakitkan ati saya.sebab saya memang jenis bile saya na buat saye pikir,ape gune otak kalo bukan utk pikir,saye pikir cube kalo jadi kat saya nanti2.padan muke sniri.

n banyak benda da,ape yang saye buat dulu saya da dapat skarang.terima kasih.na menyesal memang ta gune.cume bile ape jadi kat kite,saya remind balek,dulu saya ade wat salah ape.n things happen lebey kurang same dengan ape yang saye buat dulu,cume skarang jadi kat diri sniri n dulu kite ta rase pape pown sebab kite yang buat dekat orang.bile jadi kat diri sniri,baru tau betape pahitnye rase.:(

No comments: