Wednesday, September 25, 2013

Kita rancang biasa-biasa, Allah yang tentukan

Assalamualaikum.

Hyeeeee semua. sihat? Ye ketemu lagi kite dengan saya yang pemalas ya Allah hailaa. Haritu ada baca entry behind the scene engagement kann, ingat nak update tunang sikit-sikit tapi tak menyempat la pulak, dah jadi isteri orang eheh ;p. Alhamdulillah saya dah nikah. InsyaAllah majlis hujung tahun.  Wahh gitu tiba-tiba bertunang, tiba-tiba nikah, tiba-tiba pregnant, ehhh motip sangat yang last sekali, kalau ada rezeki insyaAllah. Tapi belom lagi hoiiiii,majlis bulan 11 ni haaaa.


Saya nikah ramai-ramai, dengan adik-adik saya hiuhiu. Selamat nikah di masjid putra, putrajaya. Kiranya 3 beradik perempuan sekali habis, tinggal abang je la tak kahwin. Siapa nak? Hantar resume ke saya. Very simple ceremony, gather closest friends and family, gambar pon saya tak dapat lagi, boleh tengok beautconnection, official photographer saya masa nikah, dan masa reception pon dia ada ;) Saya suka abang farouk ni, polite, dia yang ajar saya pose wakakakaka, i olls ni ada masalah pemalu sikit serious, walaupun pergi fotoshoot, memang take times la nak comfort kan diri and jadi natural. Tapi dengan abg farouk ni senang la, kot. Saya suke OP yang tak payah suruh kita pose, dia amik je mana2 yang dia rasa cantik. Kalau suka sila lahhh contact cepattt sebab ada promo 27-2sept pameran pengantin.



Gambar takdeeee. Saya update life dekat instagram je walaupun tak banyak tapi dekat instagram, tapi ada la the updated one kalau ada orang nak kisah wakaka, bajet orang kisah kannn. Kawan-kawan adalah bengang semua seperti terkejut-terkejut. Alaaaaaaa nak buat macam mana, saya pon terkejut-terkejut jugak gitu.. Tak rancang pon kahwin, memang nak ikat less than 1year, tak rancang nak kahwin 3 sekali, adik bawah saya tak rancang pon nak kahwin, parents sayaaaa lagi laaaa tak expect anak dia nak kahwin tahun ni, lepastu semuaaa perempuan pulak tu. Rancang tu maksud saya bukan proper plan la. Kiranya takde dalam mind, tiba-tiba terus buat keputusan. Sebab tau, Allah yang tentukan semua, kann.



For the makeup, saya request for natural, mak saya tak kasi hoii teballl, saya pon tak suka, nasib farah yang santek gilos and baik hati dari makeup parlour ada buat test makeup, saya test dulu and bagitahu macam mana saya nak. Selama saya kena makeup dengan MUA, tak pernah lagi ada yang tanya awak suka macam mana semua, ok tak macam ni, ke nak tukar? Tapi Farah ni memang kalau tak puas hati dia tukar je sampai puas. Tunjuk je gambar macam mana kita nak and dia akan suggest colour macam mana yang sesuai dengan kita. Alhamdulillah, tak berat la rasa muka makeup dengan dia. Saya and adik bawah saya makeup dengan farah ni ;)


Saya sebenarnya nak cerita pasal bila kita niat,niat lah kerana Allah tapi dah masuk cerita lain. Nak cerita apa yang kita buat dekat dunia ni untuk apa, kita kerja untuk apa, makan untuk apa, tolong orang untuk apa, kahwin untuk apa, jadi anak solehah untuk apa, nak ada anak untuk apa. Bila kahwin banyak kehidupan saya berubah yang buat saya rasa why should i sacrifice myself untuk semua ni. And I asked that question to myself, saya niat kahwin sebab apa, saya ada niat saya sendiri, saya dapat apa yang saya niat tu, tapi sayang, setakat tu je, i need more. Bila kerja stress, saya fikir, aku kerja ni untuk apa sebenarnya. Bila teringin nak ada baby, sebab apa?sebab comel, sebab nak rasa jadi ibu, sebab nak rasa bahagia? itu je? Bila janji nak jadi isteri solehah, solehah macam mana yang dimaksudkan? Macam mana nak mengimarahkan rumah tangga? Kenapa aku kahwin?


Bila kita rancang apa-apa, pastikan niat kita. Be certain. Belajar hukum, hidup berlandaskan agama.

Jumpa lagi di hari akan datanggg , tadaaa


8 comments:

Cheida_Mymee said...

alhhamdulillah...
barakalllah sis...
cantik u..
doakan bhgia until jannah insyallah..
ameenn

Nor Adzwaty Rokkafella said...

nice & congrats!!!

Cik Kumbang said...

tahniah sis
sebaik2 perancangan adalah perancangan dari-Nya :)

Shazwani Ramly said...

aaaaa dah nikah ke kak bella. surprise ehhh. btw tahniah kak bella. :)

eqacashperlala said...

alhamdulillah..
barakallah..
semoga bahagia sampai syurga, amin..

congrats :)

Husna said...

Alhamdulillah...tahniah!
Perancangan Allah adalah yang terbaik.

fana.akim said...

Barakallah!!
tahniah bella !
semoga berbahagia ke akhir hayat :)
u look gojes! :)

Anonymous said...

Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate ? Email me at nurul.aini@zalora.com.my. Hope to hear soon. Thanks!